Casa Simona bezocht - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Casa Simona bezocht - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Casa Simona bezocht

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

02 Juni 2013 | Spanje, Xàbia

Na een prima nacht om 9.30 vertrokken richting Albir. Een leuk weggetje van ca. 8 km. van Benidorm naar Albir. Hier op zoek naar Casa Simona waar we in oktober met de hele familie naartoe gaan. Na wat zoeken en heen en weer rijden lukte dat na een flinke klim omhoog. Het ziet er in het echt net zo mooi uit als op de foto's. Via de boulevard met leuk kiezelstrand naar Altea gefietst. Altea - waar we koffie hebben gedronken - is echt een hele leuke badplaats. Toen op naar Calpe waar we van 13.30 tot 15.30 op het strand hebben gelegen. Van Calpe met een paar flinke klimmen richting Moraira. Aardig plaatsje maar niet spectaculair. Daarna richting Javea met een paar klimmen met 8 en 9% stijging. Een paar keer afgestapt en in de schaduw even bij moeten komen. Op een terras in Javea aan het strand gegeten en via booking.com heel leuk hotelletje - genaamd Javea - geboekt vlakbij de haven. Er was dit week-end feest geweest wat vandaag werd afgesloten met een processie door het stadje. Een hele optocht en alle straten waren bezaaid met blaadjes en bloemen. S'avonds nog stukje gelopen en wat gedronken op een terras aan de boulevard.

Verslag uit: Spanje, Xàbia

Joke en Jan