Sitges - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Sitges - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Sitges

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

09 Juni 2013 | Spanje, Sitges

Om 8.30 vertrokken uit Tarragone. Hele stukken langs de kust gefietst maar af en toe ook via de N340. We hebben de wind in de rug dus het schiet lekker op. Hier zijn steeds meer campings en we hebben het idee dat het hier ook drukker is. Als we langs Camping Playa Bara komen vragen we ons af of Greetje en Sietse of Anneke en Daan hier misschien staan. Die zitten hier vaak in juni en we besluiten te informeren bij de receptie. En ja hoor, ze staan hier beide. We krijgen een plattegrond mee en we mogen 1 uur gratis de camping op. Daan zit voor de caravan en kijkt heel verbaasd als we aan komen fietsen. Hij stuurt Greetje en Sietse een berichtje en even later zitten we gezellig met z'n allen aan de koffie. Vanaf de camping hebben we daarna wel 15 km. langs allerlei boulevards gefietst. Ook nog langs camping El Vendrel gekomen waar we in 2003 hebben gestaan. In Calafell was het erg druk op de boulevard zodat fietsen daar niet mogelijk was. Een km. of 10 voor Vilanova i la Geltrui moesten we weer een stuk landinwaarts via de hoofdweg. Om 16.00 kwamen we aan in Sitges. Via booking.com een appartement gevonden maar voor de sleutel moesten we helemaal naar een hotel aan het eind van de boulevard fietsen. Maar het was wel de moeite waard want het is een prachtig appartement met een mooi balkon en uitzicht op zwembad. We gaan zelf macaroni koken. Wijntje en stokbrood erbij en genieten. Jan heeft een wasje gedaan en rek bij het zwembad in de zon gezet om te drogen.
s'Avonds nog even het stadje in. Sitges is een leuke badplaats met mooie stranden. Zoals bekend is het een gay-vriendelijke badplaats maar we hadden niet verwacht dat het zo erg zou zijn. Waar je ook keek zag je wel nichterige stelletjes. Was een beetje overkill

Verslag uit: Spanje, Sitges

Joke en Jan