We zijn er bijna - Reisverslag uit Torroella de Montgrí, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu We zijn er bijna - Reisverslag uit Torroella de Montgrí, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

12 Juni 2013 | Spanje, Torroella de Montgrí

Om kwart voor 9 uit Blanes vertrokken. Eerst richting Llorett en daarna richting Casa de la Selva. We werden nog aangesproken door een duits stel op een motor die naar de Atlantische kust wilden. Ze hadden alleen maar een kaart met de hoofdwegen van Spanje bij zich terwijl ze van plan waren om via kleinere routes te rijden. Niet zo slim natuurlijk. Ze hebben onze kaart bekeken en kwamen tot de conclusie dat ze terug moesten.
Daarna op naar la Bisbal over een hoogte van 403 mtr. Wat een klim!!! Wel 10 keer gestopt om bij te komen, af te koelen en wat te drinken. Maar dan weer verder en als je dan omkijkt en je ziet hoe hoog je bent kun je je niet voorstellen dat je dat echt gefietst hebt. Maar wat een schitterend gebied en bijna geen verkeer. We hebben heel veel foto's gemaakt. En daarna gaat het naar beneden natuurlijk. Er leek geen einde aan te komen. In la Bisbal wat gedronken en toen nog de laatste 20 km. naar Torroella. Daar hebben we de laatste nacht - 5 km. voor l'Estartit - geslapen in een schitterende Mirador. Een prachtige tuin eromheen en het leek van binnen wel een museum. Allerlei antieke meubelen en schilderijen. Terwijl we helemaal bezweet daar stonden en al hadden betaald werd er nog even terloops opgemerkt dat we pas om 20.00 konden douchen (het was toen 17.00 uur) want voor die tijd was de chloorconcentratie te hoog. Nou jaaaaaa, dat hadden ze ook wel even eerder kunnen zeggen. We vonden het eigenlijk een beetje een onzinverhaal en zijn toch maar onder de douche gegaan. Helemaal niets aan de hand dus.
s'Avonds in Torroella rondgelopen en ontdekt - terwijl we daar jaren in de buurt op vakantie zijn geweest - dat dat een heel leuk stadje is. Op een gezellig pleintje echt heerlijk gegeten. Vandaag 82 km. gefietst en we zijn klaar. Morgen nog maar 5 km. naar de camping.

Verslag uit: Spanje, Torroella de Montgrí

Joke en Jan