Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

10 Juni 2013 | Spanje, Barcelona

Om kwart voor 9 uit Sitges vertrokken en het was meteen klimmen. Het ging wel hoog maar niet super steil dus het was wel te doen. Een prachtige route langs de kust met mooie vergezichten. We hebben veel foto's gemaakt. Daarna werd de weg weer vlak en hebben we een heel stuk langs de kust gefietst richting Barcelona. Op een gegeven moment hield de kustweg op en zijn we via de autoweg gaan fietsen. In Spanje mag je bijna overal fietsen behalve langs de tolweg. Richting Barcelona, o.a. langs het vliegveld, waren er soms wel 4 rijstroken naastelkaar en daar gingen wij dan ook - via de vluchtstrook - met onze fietsjes. No problema. Als er weer een afslag kwam moesten we links voorsorteren en dat was soms wel even spannend. Maar we hebben Barcelona bereikt en via de plaza Espana (waar de fonteinen zijn) richting Plaza Cataluna en de Ramblas. Op een terras via booking.com hotel Santa Martha geboekt wat we snel hadden gevonden. Even douchen, omkleden en bagage afladen en weer op de fiets richting het vlakbij gelegen centrum. Ontzettend druk!!!! Via allerlei straatjes hebben we wat rondgefietst en uiteindelijk een lekkere pizza gegeten op een leuk plein. We wilden daarna op de Ramblas nog een pilsje drinken maar konden daar alleen maar glas krijgen formaat vissekom. We zaten nog vol van de pizza dus maar doorgefietst richting hotel en daar in de buurt op een terras gezeten.

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Joke en Jan