Langs Denia - Reisverslag uit Cullera, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Langs Denia - Reisverslag uit Cullera, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Langs Denia

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

03 Juni 2013 | Spanje, Cullera

Voor vertrek uit Javea nog even langs de supermercado voor broodjes en drinken voor onderweg. Ca. half tien vertrokken en meteen ging de weg flink omhoog!!! Dit was een zwaar begin van de dag maar vanaf de top was het tot aan Denia alleen maar omlaag. Vijf kwartier laten reden we de nieuwe moderne haven vol met prachtige jachten binnen. Ook de boot naar Ibiza vertrekt hiervandaan. In het stadje koffie gedronken en daarna op zoek naar het huis waar Opa Siete altijd overwinterde en waar wij ook twee keer in 1987 en 1989 met de kerst zijn geweest. Het naastgelegen hotel Los Angelos werd goed aangegeven dus reden we er in een keer naar toe. Op het lege veld tegenover het huis was inmiddels een groot appartement gebouwd. Verder was er helemaal niets veranderd.Toch leuk om hier na 24 jaar weer te staan. Daarna was het alleen nog maar een vlakke route lang de kust tussen de sinaasappelplantages door. Sinaasappels hingen er trouwens bijna niet meer aan. Een hele mooie route met schitterende vergezichten op de bergen in het achterland. In Cullera hotel Carabela geboekt. We hadden een kamer op de 1e verdieping met een groot balkon waar we de fietsen op mochten zetten want ze hadden geen garage. Op het balkon een maaltijdsalade met stokbrood gegeten met daarbij een fles sangria want we zaten daar heerlijk na 70 km. fietsen. s'Avonds nog een eind over de boulevard en het strand gelopen. Cullera heeft een mooi strand en veel nieuwe hoogbouw wat in juni bijna allemaal leegstaat.

Verslag uit: Spanje, Cullera

Joke en Jan