Tarragona - Reisverslag uit Tarragona, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Tarragona - Reisverslag uit Tarragona, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Tarragona

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

08 Juni 2013 | Spanje, Tarragona

De afgelopen nacht hebben we in Salou een beste hoosbui met onweer gehad maar om 9.00 zag het er weer goed uit. Dus op naar het strand met de Telegraaf en daar 2 bedjes gehuurd. Maar om 13.30 werd het bewolkt en kwam er een koude wind opzetten. We hebben een terras opgezocht en een warme chocolademelk met slagroom besteld. Daarna nog wijn en een portie callamares. We hoopten dat het nog op zou klaren maar dat gebeurde niet dus al om 16.00 uur maar richting Tarragona gefietst. Onderweg hebben we zelfs nog heel even ons regenjack aangehad. We hadden via Booking.com Hostal Casa Nostra geboekt maar toen we daar aankwamen was alles gesloten. We dachten al dat we bedonderd waren maar plotseling stond er uit het niets iemand achter ons die de sleutel had. Het bleek om een etage in het gebouw te gaan waar de kamers in de winter aan studenten werden verhuurd en zomers aan toeristen. De fietsen mochten mee naar boven. Het was wel netjes maar zo simpel als wat met een gezamenlijke badkamer in de gang . Aardige man, we zitten in het centrum en we hebben een bed maar daar is dan ook alles mee gezegd. We voelen ons nu net backpackers en zien de humor er maar van in.
Tarragona is een leuke stad met veel kleine straatjes en gezellige pleintjes waar we hebben gegeten. Ook een mooie grote kerk nog van binnen bekeken. Er liep nog een vrolijk orkestje door de stad. Dat bleek te gaan om een jong stel die een week later zouden gaan trouwen. Soort bokke/geite avond dus. Nog wat gedronken op plein in het centrum en toch wel goed geslapen in onze eenvoudige kamer.

Verslag uit: Spanje, Tarragona

Joke en Jan