Salou - Reisverslag uit Salou, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Salou - Reisverslag uit Salou, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Salou

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

07 Juni 2013 | Spanje, Salou

Om half 9 vertrokken uit San Carles. Het eerste gedeelte langs de N340 gefietst waar we de rivier de Ebro overgingen. Hier hadden we nogal last van vliegen maar dat was ook niet zo vreemd omdat we midden tussen de rijstvelden fietsten. We konden op een gegeven moment kiezen tussen de mooie route door de Delta van de Ebro (via Deltebre) of de ca. 6 km. kortere route via de N340. I.v.m. de vliegen toch maar voor het laatste gekozen. Vanaf l'Ampolla ging de route weer langs de kust en we hadden verwacht vanaf dit punt hoofdzakelijk langs de zee te fietsen. Maar dat viel tegen, we zijn weer overal geweest. Hele stukken langs het spoor, dan weer door een tunnel landinwaarts door de bergen. Toen we ons afvroegen of we wel goed zaten kwamen er uit tegenovergestelde richting een duits stel aanfietsen. Zij verzekerden ons dat we door konden via een hele mooie weg die op een gegeven moment wel flink omhoog ging. Maar hij eindigde wel weer bij de kust. Zij stonden daar op een camping. Ook zijn we nog een keer het spoor overgestoken omdat de weg plotseling weer eens ophield (zoals regelmatig is gebeurd). In Hospitalet de l'infant hebben we wat gedronken bij een strandtent en zijn daarna weer door richting Salou. Daar geslapen in appartement Salou Suite. s'Avonds gegeten en over de mooie boulevard gelopen. Daarna nog Sangria gedronken bij Bamboo. In juni is het in Salou al kermis. Veel dronken, lallende en schreeuwende jongeren dus na 1 avond waren we alweer klaar met Salou. Morgen gaan we nog wel naar het strand in Salou en willen dan aan eind van de dag door naar het 15 km. verder gelegen Tarragona.

Verslag uit: Spanje, Salou

Joke en Jan