Weer even een update - Reisverslag uit Guéret, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Weer even een update - Reisverslag uit Guéret, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Weer even een update

Door: Dotters

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

02 Augustus 2011 | Frankrijk, Guéret

Zaterdag 30 juli
Vandaag hebben we voor het eerst echt het zonnetje gefietst. De eerste dagen was het meestel bewolkt maar nu het zonnetje erbij is ziet de schitterende omgeving er nog veel mooier uit. Het is hier vlak tot af en toe een beetje glooiend en je ziet schitterende velden met zonnebloemen. Het is echt genieten zo. Er is weinig wind en het is ca. 23 graden. Joke moet nog wel steeds hoesten maar voelt zich wel weer goed.
Vanmorgen hoorden we ineens een sirene achter ons en kwam er een politieauto naast ons rijden. De agent begon in het frans tegen ons uit te varen maar we hadden geen idee waar hij het over had. Moesten we een helm op misschien? Toen we duidelijk maakten dat we er niets van snapten maakte hij ons met wilde gebaren duidelijk dat we achter elkaar moesten fietsen en niet naast elkaar. Toen ze weg waren zijn we dat nog maar even blijven doen en dat was maar goed ook want na ongeveer een kwartier kwamen ze ons uit tegenovergestelde richting weer tegemoet rijden. Controle zeker.
Na 82 km om 15.15 zitten we nu in een hotel in Lorris met een gezellig terras ervoor. Het pilsje smaakt weer heerlijk.

Zondag 31 juli
Om 8.30 vertrokken en een fantastische fietsdag gehad van 82 km.
Dit week-end is hier ergens in de buurt - in Salbris - een bijeenkomst van allemaal opgepimpte 2CV. We hoorden dat er ca. 6000 aan mee doen uit heel Europa. We kwamen ze overal tegen.
Om ca. 15.00 een hotel gevonden in Neuvy sur Barangeon en dat is wel heel erg simpel en niet eens echt goedkoop. Er is geen tafel, geen stoel, geen kast, geen kledingrek, alleen maar een bed en een douchecabine in de hoek. De WC en de wastafel staan in de slaapkamer gewoon tegen de muur. Dus als de een op de plee zit kan de ander heerlijk mee genieten. Zo genant. Maar we zien de humor er maar van in. Maar we hebben wel afgesproken - voortaan eerst kijken en dan pas accepteren.
We hebben ook spijt dat we in dit gat gestopt zijn en niet 19 km. zijn doorgefietst naar Vierzon. Hier is geen moer te beleven en we liepen om 18.00 met de ziel onder de arm. In het hotel vanavond nog wat gegeten. Het eten was redelijk, de bediening slecht, een homotypje die heel onverschillig was. Het is nu 22.00 en we gaan maar naar bed. Morgen snel wegwezen hier.

Maandag 1 augustus
Om 7.45 uur vertrokken na niet zo'n geweldige nacht. Er reed nogal wat vrachtverkeer voor het hotel langs. Dat kon er ook nog wel bij ha ha.
Vandaag weer een prachtige dag en 100 km. doorgefietst naar le Chatre. Daar weer snel hotel Notre Dame gevonden in het centrum. Wat een verademing bij gisteren voor hetzelfde bedrag. Weer even een wasje gedaan en gedroogd in het raam in de zon dus morgen is alles weer droog. Le Chatre is een grote stad maar ook daar is nergens een internetcafe te vinden. Wel is overal WiFi maar daar hebben wij niets aan zonder een eigen computer.

Dinsdag 2 augustus.
Om 8.30 vertrokken
We gaan nu de Dordogne in en dat betekend dus klimmen en het wordt ook warmer. Vandaag hoogtes geklommen van 300 tot 500 mtr. dus na 55 km. vonden we het mooi geweest. De afstanden per dag zullen nu minder gaan worden maar we liggen goed op schema dus dat kan. Om ca. 15.00 uur een hotel gevonden in Gueret. Was nog wel even stukje klimwerk naar het hotel maar vanuit de kamer hebben we een prachtig uitzicht.
Onze webite weer even bijgewerkt op computer in de bibliotheek. We moesten eigenlijk lid zijn maar een jongen achter de balie heeft ons zijn pasje gegeven. Ongeveer 1 uur geinternet en daarna biertje gedronken op terras en wat gegeten. We waren net voor de onweersbui weer terug in ons hotel. Gelukkig liggen we lekker in een bed en niet in een tentje.

• 02 Augustus 2011 - 15:14

John En Hanneke :

Nou nou, dit gaat lekkurrrrr!!!! Had niet verwacht dat jullie al zo ver zouden zijn ;) We blijven jullie volgen en beslissen donderdagavond of we vrijdagmorgen (John moet eerst nog werken..pfff) jullie kant op komen.... :D We houden contact!! tot kiekes.. xxx

• 02 Augustus 2011 - 16:14

Hetty:

Hoi Ottertjes,
    Wat gaat het goed en zo.n eind op weg al KNAP WERK!!!
    De groeten van al je collega.s Jan ook natuurlijk.
    Hoop dat het klimmen mee valt.
    We horen Gr Hetty

• 02 Augustus 2011 - 17:16

Marjan En Camiel:

Jeetje jullie gaan echt als een speer. Ik vloog vanmiddag naar Madrid over Frankrijk. Toen we een stuk voorbij Parijs waren heb ik even naar buiten gekeken en bedacht ik mij dat jullie daar ergens aan het fietsen waren, heel gek!! Ik vind het echt super knap wat jullie aan het doen zijn!! dikke kus!!

• 02 Augustus 2011 - 17:42

Diny En Peter:

Tjonge tjonge jullie hebben de gang er aardig in gelukkig dat er nu wat meer zon is dan krijgt Joke tenminste hele bruine benen haha. Lekker genieten!

• 02 Augustus 2011 - 18:23

Martha:

Jullie zijn al een mooi eind op weg zeg. Respect!! Heel veel succes met het beklimmen van de heuveltjes ;) Hoop dat het hoesten helemaal over is Joke, want je kunt alle lucht gebruiken met deze uitdaging! Groetjes en GO-GO-GO!

• 02 Augustus 2011 - 18:23

Nineke:

Chapeau mensen, nu komen de col's maar jullie zijn al op de helft toch zeker!?!

• 02 Augustus 2011 - 18:34

Edwin En Linda:

He toppers, morgen op de helft!!! Dus dat is echt heel snel! Wij vertrekken morgen rond 14.00 uur en komen dan een stukje dichterbij jullie in de buurt. We zwaaien onderweg wel even.
    Nog even doorzetten en dan zetten wij de sangria wel klaar :)
    dikke kus van ons

• 02 Augustus 2011 - 18:36

Naomi En Jordi:

OPAAAAAAAAAA en OMAAAAAAAAAAA

Komen jullie snel met ons zwemmen? Kunnen we jullie lekker natspetteren!!
    Mama zegt dat jullie nog heel ver moeten fietsen, waarom gaan jullie dan ook niet met het vliegtuig, dat is toch veel sneller?
    Nou wij gaan lekker met de auto.
    DOEIIIIIIIIIIIIIII xxx

• 02 Augustus 2011 - 21:39

Camiel & Marjan:

Hallo hallo, hier een berichtje uit het Amsterdamse. Wat super dat het allemaal zo soepel gaat en dat jullie lekker op schema lopen. Fijn dat de zon begint te schijnen, volgens mij begint de zomer nu ook in Nederland. Ik ben heel benieuwd naar jullie foto's. Heel veel plezier, ik hou jullie in de gaten. Groeten Camiel

• 02 Augustus 2011 - 21:55

Karin & Johannes:

730 km, wat een toppers zijn jullie ook. Dat biertje hebben jullie elke dag wel dik verdiend. Wij hebben vandaag ook eindelijk van de zon kunnen genieten en hebben lekker met het bootje gevaren. Helaas is het mooie weer morgen alweer voorbij en hebben jullie gelukkig nog steeds prachtig weer. Dus lekker blijven genieten samen en de foto's bekijken we wel als jullie thuis zijn. Dikke kus

• 03 Augustus 2011 - 08:26

GRETHA:

We hebben toch wel een sportieve familie nou ja drie ervan dan.
    Frank heeft fr elfstedentocht gedaan met de kano, eerst van Spaarndam naar Leeuwarden en toen die elfstedentocht zo'n 400 km knap he en dan ook nog veel regen en koud weer, slapen in een nat tentje knap hoor.
    Maar dat is niks vergekeken wat jullie presteren toch ?
    Geweldig hoor geniet ervan.

Kus Gretha

• 04 Augustus 2011 - 09:31

Anja En Ger:

Leuk Jan die blauwe bus daar doen jullie dus deze trip mee en halen de fietsen eruit voor een fotootje ! hahahaha even een beetje humor, maar alle gekheid op een stokje wat doen jullie het goed ! en wat fijn dat er een zonnetje bij is gekomen ziet alles er meteen leuker uit nu komt het zwaarste in zicht klimmen neem ons petje voor jullie af hoor !! nog veel succes op de pendalen dikke kus Anja en Ger

Verslag uit: Frankrijk, Guéret

Joke en Jan