WE DID IT !!!!!!!!! - Reisverslag uit l'Estartit, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu WE DID IT !!!!!!!!! - Reisverslag uit l'Estartit, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

WE DID IT !!!!!!!!!

Door: Dotters

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

14 Augustus 2011 | Spanje, l'Estartit

Donderdag 11 augustus 2011
Om 8.45 vertrokken vertrokken uit Carcasonne maar een uur verknald omdat we de juiste weg de stad uit niet konden vinden. Na 4 km. werden we door een of andere sukkel weer terug gestuurd richting Carcasonne. Daar bij de VVV gevraagd en toen moesten we toch wel weer die kant op waar we vandaan waren gekomen. Dus een uur later en 9 km. omgefietst en weer terug bij af. Maar daarna ging het weer voorspoedig. Via de Corbiere met z'n druiven en cypressen richting Sigean. Een schitterende route die een paar keer de route du Soleil kruist. In Sigean slaapplaats bij een chambre de Hote gevraagd maar die zat vol. Maar de eigenaresse heeft met een collega gebeld en daar was wel plaats. Ze heeft ons er even naar toe gebracht. Een simpele kamer met een douche op de gang. We hebben eigenlijk liever een hotel maar dat was hier niet te vinden. Vanavond nog even wat rondgelopen en een hapje gegeten.

Vrijdag 12 augustus
Vanmorgen een prima ontbijt gehad samen met de eigenaren. In een chambre d'hote zit dat altijd bij de prijs inbegrepen. In een hotel nemen we eigenlijk nooit ontbijt want dat neemt teveel tijd in beslag. De eigenaren waren een psychologe en een leraar Engels. Ze lieten ons nog foto's zien van de kleinkinderen die in Parijs wonen.
Om 8.45 vertrokken uit Sigean en al na een paar km. zagen we de Middelandse zee. Nog fout gereden naar st. Cyprien en Jan heeft de eerste lekke band gehad. Op een terras aan het strand in st. Cyprien een ice tea en een grote bier gedronken. Afrekenen 8,20 !!!
Daarna richting Argeles sur Mer gegaan. Dat is een grote toeristische badplaats met nu in augustus topdrukte. We hebben nog geprobeerd een hotel te vinden in Argeles wat natuurlijk niet is gelukt. Dus toch maar door naar het 20 km. verder gelegen le Boulou. We hadden een lijst met hotels gekregen van het VVV en hebben voor de zekerheid eerst maar even gebeld met een hotel daar of er nog wel plaats was en dat lukte. Onderweg hebben we een paar keer de weg moeten vragen naar le Boulou en toen kregen we reacties van "oohh, bon courage" dus we dachten dat wordt vast heel zwaar. Dat viel gelukkig mee alhoewel het wel erg warm was. Om 18.00 kwamen we aan bij het hotel en vandaag hebben we 103 km. gefietst. Vanavond nog even wat rondgelopen en daarne op een terras een pizza gegegeten.

Zaterdag 13 augustus 2011
Vertrokken 7.30 uit le Boulou wat aan de voet ligt van de Pyreneen. Het wordt de laatste dagen toch wel behoorlijk warm dus daarom vanmorgen vroeg vertrokken. We begonnen meteen te klimmen maar het was toen nog lekker koel. Maar de Pyreneen vielen hardstikke mee. Vanaf le Boulou naar de grensplaats le Perthus is maar 10 km. en dat gaat heel geleidelijk omhoog. Na een uurtje stevig doortrappen waren we al aan de grens en konden we een foto maken bij het bord Espagne. We hadden Spanje bereikt !!!!!
Voorbij de grens koffie gedronken in la Junquera. Hier zijn we zo vaak met de auto langs gereden en nu zaten we daar met ons fietsje. Toch wel raar hoor.
Vanaf daar moesten we nog 70 km. naar Estartit maar dat gaat eigenlijk aleen maar naar beneden of het is vlak. Via Figueras, san Pere de Pescador (ook nog koffie gedronken) en la Escala richting Estartit. Om 13.45 uur zijn we aangekomen bij de camping waar Linda, Edwin en de kids ons al op stonden te wachten met een spandoek "onze Opa en Oma zijn top" en 2 T-shirts met de tekst - "wij hadden de kracht er wel voor". Dat was schitterend natuurlijk. Eerst bij Jose op het terras met z'n allen wat gedronken op de behouden aankomst. Linda heeft voor ons de tent geregeld op Castell de Montgri en daar kunnen we vandaag meteen in.

WE DID IT !!!!!
Na 20 dagen en 1530 km. !!!!!

Nu nog een week strandvakantie. En dan vliegen we volgende week zondag met fiets en al met Transavia vanaf Gerona om 17.00 uur het hele eind in 2 uurtjes weer terug naar Amsterdam.
Onze trip zit er nu op en het was geweldig. Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Het was steeds weer leuk om ze te lezen.

• 14 Augustus 2011 - 17:35

Marjan En Camiel:

You did it!!!!! Echt super goed dat jullie het geflikt hebben. Wat een stoere, sportieve ouders hebben we toch!!! dikke kus

• 14 Augustus 2011 - 17:47

Martha:

Gefeliciteerd! Een hele prestatie! En nu lekker luieren en lummelen onder de Spaanse zon. Geniet ervan!!

• 14 Augustus 2011 - 19:37

John En Hanneke :

Olé olé olé.... wat zijn jullie een KANJERS!!!! HIEPER DE PIEP HOERA!!!! Nu maar lekker genieten van jullie wel verdiende weekje aan de Costa!! Binne hartstikke trots op jum!!! Dikke vette tuuuuuuuut!! :D

• 14 Augustus 2011 - 20:07

Joke En Wilbert:

Wauw,.... geweldig. Gefeliciteerd. Dikke 1500 km in 20 dagen. Ga nu lekker genieten van de zon zou ik zeggen.

• 14 Augustus 2011 - 20:39

Karin & Johannes:

Yes, jullie hebben het gehaald. Wij zijn echt super trots op jullie. En wat Marjan ook zegt: Wij hebben echt stoere, sportieve ouders. Lekker genieten nu op de camping met Linda, Edwin en de kids en tot volgende week.
    Dikke kus

• 15 Augustus 2011 - 18:50

Peter En Diny:

Wat een Geweldige prestatie hebben jullie neergezet wij doen het jullie zeker niet na, nogmaals petje af en nu maar lekker genieten met de kids!

Groeten, Peter en Diny

• 15 Augustus 2011 - 19:37

Nineke:

Goh.. en dan ineens is het voorbij!
    Dan zijn jullie er!!! S U P E R !!!!!
    En nu lekker relaxen.......

• 15 Augustus 2011 - 20:07

Petra Achter:

Super dat jullie het hebben gehaald. Ik doe het je niet na!!

Ik ben er een weekje tussenuit geweest op vakantie, maar heb de reis wel gevolgd en ben trots op jullie! Wat een prestatie!

Veel plezier met de kids en kleinkids en geniet van de welverdiende vakantie!

groetjes en dikke kus
    Petra

• 16 Augustus 2011 - 08:29

Gretha:

Geweldig van harte gefeliciteerd jullie hebben je doel bereikt, nu de fietsen aan de kant en lekker genieten van de zon en de kinderen en dat hebben jullie dubbel en dwars verdient.
    Doe de groeten aan Linda en Edwin en de kids.

Dikke tuut Gretha

• 16 Augustus 2011 - 13:55

Emmy:

Hallo Jan en Joke,

Wat fantastisch dat jullie het geflikt hebben. Ik doe het jullie absoluut niet na. Geniet van de strandvakantie met de familie, want jullie hebben het zeker verdiend!!!!

Groetjes Emmy

• 17 Augustus 2011 - 10:36

Joop Ina:

Joke en Jan
    Geweldig dat jullie het hebben gehaald.
    Van harte gefeliciteerd met de geleverde prestatie.
    Wij wensen jullie nog een resterende fijne vakantie toe. Gun de billen wat rust Groetjes Ina Joop.

• 19 Augustus 2011 - 09:30

Hetty:

Hola Joke en Jan
    Gefeliciteerd met het behalen van de finish!!!!
    Waar je al niet toe in staat bent altijd weer meer dan je denkt SUPER!!
    Genieten nu maar ben op vac maar moest ff checken hoe het afliep.
    Tot in ollanda maar weer.
    Lekker uitrusten dik verdiend.
    Gr aan Linda Edwin en kids.
    Hetty xx

• 22 Augustus 2011 - 07:12

Anja En Ger:

Om het ook nog eens op papier te zetten VAN HARTE GEFELICITEERD het is een geweldige prestatie het was leuk om jullie te zien gisteravond op schiphol
    Samen met Joop en Ina stonden we jullie op te wachten
    Jullie zullen nog wel heel vaak je verhaal vertellen want het is toch wel heel fantastisch wat jullie hebben gedaan ! groetjes en een dikke kus Ger en Anja

Verslag uit: Spanje, l'Estartit

Joke en Jan