Groetjes uit Carcasonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Groetjes uit Carcasonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Carcasonne

Door: Dotters

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

10 Augustus 2011 | Frankrijk, Carcassonne

Maandag 8 augustus 2011
Om 8.30 vertrokken met bewolking en veel wind richting Fronton. Zelfs de regenjacks nog even aangehad maar dan weer uit, dan weer vest aan, vest uit. Schiet ook niet op. Maar zoals gewoonlijk klaarde het rond de middag weer op. In Montauban reden we verkeerd en moesten we via een alternatieve route door allerlei dorpjes weer terug zien te komen op de oorspronkelijke weg. Was wel even klimmen maar erg mooi. Er lag nog een grote hond midden op de weg dus met de pepperspray in de aanslag gingen we erlangs. Maar het beest keek ons niet eens aan.
In Fronton is 1 hotel waar Jan in 2003 ook heeft geslapen maar dat was sinds een jaar gesloten. De lieve eigenaresse heeft van alles afgebeld om een slaapplek voor ons te regelen. Dat lukte de Skat uiteindelijk in Grisolle, een dorpje 9 km. verderop. En omdat we fout waren gereden hadden we ook al extra km's gemaakt. De bedoeling was om vandaag 85 km. te fietsen maar het zijn er uiteindelijk 105 geworden!!!
Maar we hebben nu een prima hotel op de benedenverdieping met een schuifpui naar buiten en een zitje voor de deur. De fietsen kunnen we zo in onze kamer naar binnen rijden. Op de valreep vanavond nog een flesje wijn kunnen kopen (de winkel sloot bijna).
Linda belde vandaag nog met het bericht dat ze een tent voor ons kan regelen op Castell Montgri. Het hotel in Estartit gaan we dan nu maar annuleren. Vanavond ook nog even gebeld met Gretha en met Marjan.
Tot 23.30 lekker buiten gezeten op ons eigen terras. We zitten nu in zuid Frankrijk en de temperaturen zijn heerlijk

Dinsdag 9 augustus 2011.
Om 8.45 vertrokken naar Toulouse waar we om ca. 11.00 in het centrum aan de koffie zaten. In Toulouse is het prima fietsen. Je hebt er veel fietspaden en je ziet er ook veel huurfietsen. We hebben daar wat rondgekeken en toen op naar het Canal du Midi. Daarlangs ligt een schitterend fietspad met prachtige begroeing. Het lijkt wel een beetje Vondelpark. Veel joggers, wandelaars en fietsers. Je hebt daar heel veel sluisjes om het hoogteverschil te overbruggen. Een paar keer hebben we staan kijken als er een bootje in lagom te zien hoe snel het hoogteverschil werd overbrugd. We hebben onderweg nog even gesproken met een Spaans stel die ook met een fietstocht bezig waren. Ze kwamen uit Vic - dat ligt vlakbij Estartit.
Halverwege het Canal du Midi hebben we een hotel gezocht in Villefranche en dat was weer zo gepiept. In totaal vandaag ca. 74 km. gefietst. Na het eten nog even wat rondgelopen en op zo'n oud pleintje - wat je dan wel op foto's ziet - nog wat gedronken. Er waren daar wat bewoners aan het jeu de boulen. Overal stonden kermisauto's geparkeerd dus er is kermis geweest of dat moet nog komen.

Woensdag 10 augustus 2011
Om 8.15 uur vertrokken naar Carcasonne. Een rit van 70 km nog gedeeltelijk weer langs het Canal du Midi. Op een gegeven moment werd het een grind/zandpad wat voor onze fietsen minder geschikt is. Dus zijn maar verder gegaan over de normale weg en niet meer langs het Canal. Maar ook daar was het schitterend fietsen in een vlak tot glooiend terrein. Met de wind in de rug gingen we met een gang van 26 km. per uur richting Carcasonne waar we al om 13.30 uur aankwamen. Eerst in het centrum een hotel bekeken maar dat was niet veel soeps. Daarna nog even in de bibliotheek geinternet (je hoefde niet lid te zijn) en onze site bijgewerkt. Daarna een ander hotel geregeld wat ook niet zoveel voorstelt maar acceptabel is. Beneden zitten een stelletje schreeuwende assoos en jankende kinderen maar hopelijk zijn ze vannacht stil. Nog even door Carcasonne gelopen. Als je graag oude gebouwen bezichtigd kun je hier je hart ophalen. In een klein gezellig straatje gegeten en op het terras van ons hotel nog een glas wijn gedronken voor het slapen gaan.

• 10 Augustus 2011 - 12:37

Martha:

Zo héé, jullie gaan als een speer! En tot 23.30 lekker met een wijntje op het terras! Zou je toch jaloers op worden als je dat leest terwijl de regen tegen je ramen aanstriemt door de harde wind ;) Nog heel veel mooie dagen toegewenst en veel succes met de Pyreneeën. Ook dat gaat helemaal goedkomen! De gewone broek past straks niet meer door de gespierde kuiten hahaha. Fijne voortzetting!! Groetjes!!

• 10 Augustus 2011 - 12:48

John En Hanneke :

Tjonge jonge jonge!!! wat binne jum oek een kanjers zeg!! Chapeau!!!! :D
    Het eind is in zicht en wat zijn die verhalen heerlijk om te lezen, je zou zo op de fiets stappen en hetzelfde gaan doen!! ahhahahahaah Klinkt zo gemakkelijk .... maar poeh... we doen jum niet na!!! ;) Succes nog met de "laatste" kilometertjes!! MAKJE.... :)

• 10 Augustus 2011 - 12:59

Diny En Peter:

Jeetje jullie gaan nu wel super snel, nou geniet maar van de warmte en het zweet hier is het beslist niet beter een en al een natte bende. geniet van de relaxdag tot het volgende verslag! Groetjes..............

• 10 Augustus 2011 - 14:57

Karin & Johannes:

Zaterdag al in L'estartit!!!! Heerlijk een volle week ontspannen op het strand. Jullie hebben het echt super snel gedaan. Wij zijn heel benieuwd naar de foto's die jullie hebben gemaakt.

xxx

• 10 Augustus 2011 - 15:14

Wieger En Lia:

Nou het laatste stuk nog even en dan nog even lekker uitrusten en genieten van zon, zee en strand.

Succes over de Pyreneeen

• 10 Augustus 2011 - 16:07

Hetty:

Hoi Joke en Jan,
    De tour de france is er niks bij zo snel jullie gaan!!!
    En het weer wordt ook steeds mooier hier niet regen regen en nog meer.
    Lekker zaterdag aankomen bij de kids.
    Naomi en Jordy staan vast op de uitkijk.
    Succes met de laatste berg-etappes maar dat gaat vast lukken.
    Gr van alle groen collega.s en natuurlijk van mij.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiii Hetty

• 10 Augustus 2011 - 16:31

Marjan En Camiel:

Nog even een paar dagen en jullie hebben het gewoon geflikt!!! Hoeveel kilo zouden jullie zijn afgevallen?? dat moet toch wel een paar kilo zijn door al dat fietsen elke dag. Kunnen jullie mooi wat extra bacootjes nemen in L'estartit!! Dikke kus

• 10 Augustus 2011 - 17:48

Nineke:

Zoooo globetrotters, dat is eigenlijk wel het zwitserlevengevoel, god in frankrijk en ga zo maar door!!!
    Hier waren vorige week wat drijfpartijtjes bij het skutsjesilen en deze week is al regelmatig een wedstrijd afgelast vanwege de te harde wind bij de sneekweek
    Dus mensen ....lekker GENIETEN!

• 11 Augustus 2011 - 10:17

Gretha:

Hoi luitjes

Ik krijg al spierpijn als ik dit allemaal lees.
    Maar jullie genieten er wel volop van, geweldig hoor.
    Maar met de vingers in jullie neus moet je wel oppassen anders houden jullie geen neus meer over.
    Nog een paar dagen en dan naar het strand met de kids dat zal toch ook wel heerlijk zijn.
    Nog even doorzetten en dan kan de fiets voorlopig even op slot.

Dikke tuut
    Gretha

• 12 Augustus 2011 - 10:53

Anja En Ger:

Als ik dat allemaal lees is dit wel een hele leuke manier van vakantie vieren ondanks de bergen op fietsten, we hebben bewondering voor jullie hoor, en dan het heerlijke vooruitzicht dat jullie straks in de zon op het strand kunnen uitrusten (neem wat van dat mooie weer mee hier is het echt prut) Jullie hebben het echt verdiend.Succes met de laatste kilometers en we kijken weer uit naar het volgende bericht Hele dikke kus

• 12 Augustus 2011 - 11:10

Ilse:

Zo sportieve Noordelingen, knap hoor en zo leuk, echt vrijheid zo op de fiets en je maakt van alles mee! leuk om jullie verhalen te lezen. Nou heel veel (fiets)plezier nog zonder zadelpijn! geniet ervan!
    groetjes Ilse

• 13 Augustus 2011 - 08:35