Hallo, daar zijn we weer - Reisverslag uit Montereau, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Hallo, daar zijn we weer - Reisverslag uit Montereau, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Hallo, daar zijn we weer

Door: Dotters

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

29 Juli 2011 | Frankrijk, Montereau

Woensdag 27 juli
Vanmorgen om ca. 8.15 uur vertrokken richting Laon maar we zijn toch ergens verkeerd gereden. Toen hebben we de route maar aangepast richting Soissons. Binnendoor een hele mooie weg met een paar flinke klimmen. Om 15.30 kwamen we in Soissons aan en we reden zo tegen een hotel op.
Vanmiddag nog even in een internetcafe onze mail gelezen en geprobeerd foto's te importeren wat niet lukte. Vanavond nog in de bar van het hotel gezellig zitten kletsen met Glenn uit Utrecht die met z'n Solex op weg was naar Parijs. Wel grappig.

Donderdag 28 juli
Om 8.30 vertrokken en het weer was een beetje grauw. We hebben zelfs nog een paar spetters regen gehad maar vanmiddag klaarde het op. Het was vandaag een prachtige route. We hebben de eerste wijnstruiken tegen de helling op gezien en hebben nu toch echt wel het gevoel dat we in Frankrijk zijn. Nog een een paar flinke klimmen gemaakt. Na ca. 70 km. zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats maar dat zat een beetje tegen. Dus steeds maar weer door naar het volgende dorpje. In Nogent kwamen we nog mensen tegen uit Warga die hier met de boot in de rivier de Marne lagen (hoopten een beetje dat ze ons missschien een plekje op de boot zouden aanbieden als Friezen om utens maar nee hoor). In Rebais was bij een restaurant wel een behulpzame medewerker die via internet op zijn telefoon een hotel voor ons heeft geregeld in la Ferte Cauche. Toen we daar vanavond aankwamen was het inmiddels al 18.00 uur en waren we 100 km verder. Joke was helemaal brak. We hebben net in het hotel nog wel prima gegeten maar wel met het "end ut de bek". Nu lekker slapen.

Vrijdag 29 juli
Om 8.30 vertrokken maar Joke was niet helemaal fit. Veel hoesten, keelpijn en spierpijn - maar dat kan ook komen van het fietsen natuurlijk.
Daarom hebben we vandaag maar 62 km. gefietst. We hadden om 15.00 uur al weer een hotel in het centrum van Montereau. Een heel leuk stadje waar we zometeen nog wat gaan drinken.

• 29 Juli 2011 - 15:53

Linda En Edwin:

Zat het even tegen? Wel extra km gemaakt die dag :) Maar zo te lezen gaat alles nog super goed. Onze vakantie is nu ook begonnen, dit weekend alles klaarleggen en dan over een paar dagen ook die kant op!!!

Lekker genieten en een dikke kus van ons!

• 29 Juli 2011 - 15:58

John En Hanneke :

Je maakt nog eens wat mee zeg...Das wel balen zeg... tjonge jonge, 30 km extra, top hoor Joke!!! Je hebt het toch maar geflikt..Trouwens wel grappig op een solex naar Parijs, moest ie denk ik wel vaak tanken.. hahahhahah.. Hebben jullie al een zere kont??? :D Geniet maar weer lekker van het eten en jum burrel... dikke tuuut

• 29 Juli 2011 - 16:02

Karin & Johannes:

Er zit altijd een dag tussen wat een beetje tegen zit. Maar zo te lezen hebben jullie vandaag weer een heerlijke dag gehad en is het weer (volgens weeronline) ook helemaal super in dit plaatsje. Lekker genieten van jullie welverdiende goed glas wijn en een heerlijk etentje op een Frans terras.

Dikke kus

• 29 Juli 2011 - 16:31

Wieger En Lia:

Het mag dan wel een dagje tegen zitten, maar jullie zijn goed opweg en een dagje wat minder fietsen, moet kunnen. Neem maar een lekkere versnapering en lekker eten.

• 29 Juli 2011 - 17:16

Martha:

Soms zit het mee, soms niet, maar poe héé, petje af hoor voor jullie prestatie. 100 km. Tis niet niks. Nog heel veel plezier en ik wacht de foto's af! Groetjes!

• 29 Juli 2011 - 17:18

Anja En Ger:

Jullie zullen wel lekker slapen als je overdag zo intensief bezig bent hebben wel enorme bewondering voor jullie hoor !! Komt vast allemaal goed groetjes van Ger en Anja en een dikke kus

• 29 Juli 2011 - 17:32

Peter En Diny:

Jeetje wat zijn jullie al ver, we spraken gisteren Karin en Johannes en we hebben petje af voor jullie we moesten wel een beetje lachen geen hotel kunnen vinden en zomaar 100 km gefietst als het zo door gaat zijn jullie nog eerder dan Linda en Edwin en de klein kinderen.
    Nou geniet maar lekker van de wijn en het bourgondische leven, dikke zoen van ons!

• 29 Juli 2011 - 21:17

Marjan En Camiel, :

Jeetje, 100 km, dat is niet niks!!! Nou, ik zou morgen lekker een dagje rust nemen hoor:)... Even een dagje chillen. Jullie kunnen wel een rondje omrijden zo snel als het gaat. Nou ik doe het jullie niet na, ik pak het vliegtuig wel. dikke kus

• 30 Juli 2011 - 19:17

Nineke:

nou ja zeg even een halve elfstedentocht extra gefietst om een hotelletje te vinden, alle respect hoor!!!! zolang je haar maar goed zit???
    groeten van ons allemaal uit dænæmørken

• 31 Juli 2011 - 08:31

Gretha:

Nou Jo, jan krijgt nog gelijk ook met z'n 100 km per dag fietsen.
    maar je hebt het wel geflikt goed hoor . Maar dat moet je niet tevaak doen want dan hebben jullie geen tijd voor dat welverdiende pilsje.
    Lekker genieten!

Kus Gretha

• 31 Juli 2011 - 12:13

Joop Ina:

volhouden jongens
    pas op voor blaren.
    tot nu al een hele prestatie

• 02 Augustus 2011 - 07:15

Wimmy:

zo, petje af voor jullie allebei hoor, wij doen het jullie niet na. ben al bekaf wanneer ik een rondje stiens fiets haha. hier valt verder niets te beleven super saai op kantoor. ben de meeste tijd remy hierboven. dus geniet er maar heerlijk van. dikke tuut van marco en wimmy.

Verslag uit: Frankrijk, Montereau

Joke en Jan