We zijn en route - Reisverslag uit Guise, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu We zijn en route - Reisverslag uit Guise, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

We zijn en route

Door: Dotters

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

26 Juli 2011 | Frankrijk, Guise

Zondag 24 juli 2011
Vandaag zijn we met Wimmy en Marco naar Brussel gereden en tot aan Breda de ruitewissers op de turbostand aangehad. Verschillende keren hebben we gezegd hoe blij we zijn dat we niet in dit weer hoeven te fietsen. In Breda werd het droog en zowaar scheen in Brussel de zon. We hebben zelfs op een terras nog wat gedronken en een pizza gegeten (wel met terrasverwarming trouwens). Brussel is een mooie stad en het was heel gezellig. Wimmy had al een hotel geregeld in Brussel en we zijn op tijd naar bed gegaan. Morgen willen we vroeg opstaan en dan gaat de reis beginnen.

Maandag 25 juli 2011
Vanmorgen zijn we door Wimmy en Marco in Aalst - dat ligt even buiten Brussel - afgezet. Wimmy en Marco reden weg en daar sta je dan met je hele hebben en houwen. We gingen eindelijk van start!! De eerste dag dus in Belgie en meteen al 90 km. gefietst. Het was niet echt een mooie route vandaag. Eerst een hotel geprobeerd in Timulin maar dat zat vol zei de eigenaar (alhoewel er geen kop was te bekennen). Hij had wel een adres voor ons van een chambre d'hote in Blaugis. Dat was nog ca. 10 km. verder en toen begon het ook nog te regenen dus we waren blij dat we er waren. Het was inmiddels al 18.00 uur. We slapen vannacht in de bruidssuite ha ha. Het zijn hele vriendelijke mensen. We wilden vanavond nog ergens wat gaan eten maar het regende nog steeds en ze gaven ons zo hun auto mee. Toen we terug kwamen hebben we in de eetkeuken nog wat gedronken met Didier en z'n vriendin. Didier sprak alleen frans en z'n vriendin een beetje Nederlands maar met wat wijntjes op begrepen we elkaar redelijk goed.

Dinsdag 26 juli
Na een heerlijk ontbijtje om 9.00 vertrokken. We logeerden op de route de la frontiere dus we gingen meteen de grens over. Nu rijden we dus in Frankrijk. We hebben vandaag ca.70 km gefietst naar Guise via een vrij drukke en niet echt mooie weg. In Guise eerst nog op een camping gekeken maar dat was niks. Toen naar een hotel in het stadje. Ook deze eigenaar zei eerst dat het vol zat maar toen we even met hem hadden staan kletsen in ons perfecte frans had hij plotseling wel een kamer.
We zitten nu op het terras van een cafe en mogen hun laptop gebruiken om ons verslagje te doen.
Tot nu toe nog geen zadelpijn, geen kapotte knieen alhoewel we aan het eind van de dag ons wel erg verheugen op een koud biertje. Het fietsweer is uitstekend. Bewolkt - maar dat vinden we alleen maar een voordeel - weinig wind, en een heerlijke temp.

• 26 Juli 2011 - 16:11

Karin & Johannes:

Super om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn en dat het weer zo goed is. Al flink wat gefietst in 2 dagen. Veel plezier en we wachten weer op het volgende bericht vanuit France.

Dikke tut van ons

• 26 Juli 2011 - 16:44

Martha:

Gaat goed! Wat aardig dat je zo maar een auto mee krijgt zeg! Je ontmoet zoveel fijne mensen als je zo op vakantie gaat! Nog heel veel plezier en fantastisch weer! Doeiiiiiiii

• 26 Juli 2011 - 16:56

John En Hanneke :

Oh wat zijn jullie goed bezig zeg!!! Zat al vol verwachting op jullie reisverslag te wachten :) Fijn dat het mee zit en dat jullie zo aan het genieten zijn (en wat heerlijk, de bruidsuite ;)
    Succes morgen maar weer en nu genieten maar van die lekkere kouwe klesten!!! Dikke knuffel van ons....

• 26 Juli 2011 - 17:33

Linda En Edwin:

Goed bezig Ottertjes,

volgen jullie nu Jan zijn oude route of steken jullie over naar de geplande route? In ieder geval mooi dat het weer beter is dan hier!! Nu een beetje volhouden en niet te veel suupen.......

Tot over 20 nachtjes

• 26 Juli 2011 - 17:40

Naomi En Jordi:

Daaaaaaaaaaaag opa en oma,

niet eerlijk dat jullie al een korte broek aan hebben. Ik loop in mijn winterjurk en Jordi was gisteren een beetje ziek...
    Vandaag zijn wij allebei weer beter en kunnen lekker weer snoepen!!
    Tot snel en wel een beetje doorfietsen.
    Kuskus, knuffelknuffel, doeidoei

• 26 Juli 2011 - 20:00

Marjan En Camiel:

Nou wat heerlijk dat de kop eraf is! Jullie lopen al een dag voor op schema, haha!!! Lekker genieten!!!
    kus

• 27 Juli 2011 - 07:16

Nineke:

Lekker hoor zo*n kick-start en wat een geluk dat moeke wiersma dat frans erin geramd heeft, anders stond je nu mooi met je mond vol tanden.
    Fijn dat het allemaal zo soepel gaat en maak er een leuke honeymoon van.
    (lastig schrijven hoor op zo'n deens toetsenbord met al die andere tekens)
    nou, doei doei, lekker fietsen!!!!

• 27 Juli 2011 - 07:51

Intratuin Hetty:

Hoi Joke en Jan,
    Super geweldig dat het zo goed gaat volgen jullie op de voet.
    Groetjes van ons allen en zet hem op!!!
    Hetty

• 27 Juli 2011 - 17:07

Diny En Peter:

Zo jongelui jullie doen dus de witte broodsweken wat verlaat over, nou petje af hoor voor deze sportieve uitdaging.
    we kijken al uit naar jullie volgend verslag,
    groetjes uit een regenachtig Leeuwarden, Diny en Peter

• 28 Juli 2011 - 08:05

Gretha:

De eerste 160 km zitten eral op de kop is er af.
    Fijn dat het weer goed is , en dat het met Jan z'n knie ook goed gaat.
    Heel veel plezier en maar doortrappen dan komen jullie er van zelf wel.
    Dikke tuut Gretha

• 28 Juli 2011 - 09:35

Joop/ina:

Tempo vol blijven houden dan kom je er
    vanzelfs.
    nog veel fiets plezier.

Voorzichtig met de biertjes die gaan in de benen zitten

sterkte

• 28 Juli 2011 - 09:51

Anja:

Wat heerlijk dat het weer nu zo mee zit dit lijkt me toch wel heel erg leuk wat jullie doen je komt met hele andere mensen zo in contact en als je nu bij iedere B & B laat weten dat jullie op huwelijksreis zijn dat ben misschien iedere keer verzekerd van een mooie kamer hahaha kijk weer uit naar jullie volgende bericht veel plezier en een dikke kus Anja

• 29 Juli 2011 - 08:37

Dieuwke:

Dag Ottertjes, kom ik bij Intratuin vertelt Wimmy van jullie geweldige onderneming! Petje af hoor. Geniet ervan en doe je best!!

Dikke tut, Dieuwke

Verslag uit: Frankrijk, Guise