Een stuk met de trein - Reisverslag uit Sant Carles de la Ràpita, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Een stuk met de trein - Reisverslag uit Sant Carles de la Ràpita, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Een stuk met de trein

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

06 Juni 2013 | Spanje, Sant Carles de la Ràpita

Om 8.40 vertrokken uit Burriana en om ca. 11.00 uur aangekomen in Bennacissim. Om een stuk natuurgebied met weinig fietspaden te omzeilen willen we hiervandaan de trein pakken naar Vinaroz. Het is een stuk van ca. 65 km. wat we anders helemaal langs de autoweg moeten fietsen en daar voelen we weinig voor.
Bij het afgelegen station zat niemand maar er was een spanjaard die ons wel even zou helpen met de ticketautomaat. Hij dacht (!!!) wel dat de fietsen mee mochten met de trein van 14.00. In de 1 1/2 uur die we nog moesten wachten zijn we de markt op geweest en hebben we wat gedronken op een terras. Toen de trein kwam bleek dus dat de fietsen niet mee mochten en kwamen we erachter dat we ook nog veel te dure kaartjes hadden gekocht (16,-- i.p.v. 8,-- per persoon). De volgende trein kwam om 16.00 uur en daar mochten wel fietsen mee zei de conducteur. Dus maar weer terug naar het dorpje en het strand gegaan. Met de trein van 16.00 lukte het wel maar de conducteur keek nog wel even bedenkelijk naar onze tickets omdat die eigenlijk niet voor deze trein waren. Maar hij deed er verder niet moeilijk over.
Vanaf Vinaroz nog 22 km. gefietst naar San Carles de la Rapita en geslapen in hotel Placa Vella. s'Avonds nog vis gegeten in het rustige centrum. De serveerster vertelde dat ze na sluitingstijd nog op stap zou gaan in het 80 km verder gelegen Salou. Was een vlakke route zei ze dus dat willen wij morgen ook proberen te halen.

Verslag uit: Spanje, Sant Carles de la Ràpita

Joke en Jan