Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Valencia

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

04 Juni 2013 | Spanje, Valencia

Om 9.00 vertrokken uit Curella richting Valencia. Een mooie groene vlakke route vlak achter de kust. We kwamen hier dan ook heel veel fietsers tegen. Koffie gedronken bij een veiling waar de werklui al om 10.00 uur uitgebreid zaten te eten met glas wijn erbij. Ze waren waarschijnlijk al heel vroeg begonnen.
Dicht bij Valencia werd het steeds drukker. Vanuit de verte zagen we al de gebouwen van de Stad van Kunst en Wetenschap. Het complex bestaat uit zes onderdelen: Oceanografico, L’Hemisferic, L’Umbracle, Museo de las Ciencias, Palau de les Arts en het Agora. De gebouwen zien er futuristisch uit en het water rondom de gebouwen maakt het nog spectaculairder. Het is een van de grootste toeristische attracties van Valencia. Door Valencia loopt door de hele stad van oost naar west een ca. 300 mtr. brede groenstrook van wel 8 km. lang. Een prachtig aangelegd park waar de wegen allemaal overheen gaan. Er wordt hier heel veel gesport en gerecreëerd. Daar eerst een stuk doorheen gefietst maar later door de stad gaan fietsen. Op een terras hotel Turia geboekt wat we na wat zoeken om 15.00 hadden gevonden. Hier moesten we voor de eerste keer betalen om de fietsen te stallen. Een parkeerplaats voor een auto in de garage voor 9,00 euro. Belachelijk!!!! Na gedoucht te hebben nu zonder bagage naar het centrum gefietst. Valencia is een prachtige schone stad met imposante oude gebouwen. Er zij veel euke terrassen met tapa's en snacks maar toen we een echt restaurant zochten werd het moeilijk. Het is uiteindelijk wel gelukt maar het was ronduit slecht. Een duur restaurant waar we het eten terug hebben gestuurd (Jan zelfs twee keer) omdat het koud was. En het was ook niet echt lekker. Daarna wel 3 kwartier door de stad gefietst omdat we ons hotel niet meer konden vinden. Bijna niemand spreekt engels maar na veel vragen is het toch gelukt.

Verslag uit: Spanje, Valencia

Joke en Jan