Blanes - Reisverslag uit Blanes, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu Blanes - Reisverslag uit Blanes, Spanje van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

Blanes

Door: Joke en Jan

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

11 Juni 2013 | Spanje, Blanes

Om 8.45 vertrokken en we waren meteen om de hoek van het hotel al bij de weg langs de haven en de mooie stranden van Barcelona. We hebben daarna nog hele stukken gefietst op kleine wegen en boulevards vlak langs de kust. Af en toe moesten we toch een stukje langs de autoweg en daar kreeg Jan de eerste lekke band vlak t/o een benzinestation. Daar de reserveband erom gedaan. Nog geen 500 mtr. verder reden we stom toevallig langs een fietswinkel waar we maar meteen een nieuwe reserveband hebben gekocht. Een veilig idee.
Na weer een stuk langs de kust te hebben gefietst kwamen we bij een tunnel die onder water stond en waar we dus niet door konden. Er was daar ook een strandtent en de barman zei dat we wel langs de rotsblokken omhoog konden klimmen en het spoor over konden steken. Dan nog eindje over het gras, over de vangrail en dan ben je weer bij de weg. Joke voelde daar weinig voor maar hij zou wel even helpen. Dus werd de fiets van Joke met tassen en al opgetild en daar ging hij al. Wij er maar achteraan want we hadden weinig in om terug te fietsen. We waren hem best wel dankbaar maar toen we weer wilden opstappen maakte de fiets van Joke allerlei ratelende geluiden en moest er eerst van alles worden rechtgebogen.
In Blanes via booking.com het twee straten verderop gelegen appartement les Pins gevonden voor 38,-- per nacht waar we heen zijn gefietst. Toen we dat wilden boeken was het ineens 55,-- per nacht maar dat wilden wij natuurlijk niet betalen. Meisje bij de balie vond het ook vreemd en vond het prima de reservering via haar computer bij booking.com te doen. Dus op die manier 17,-- euro verdiend. Vreemde zaak. Zelf chili con carne gemaakt. s'Avonds nog evenover camping la Masia gefietst waar we in 2002 hebben gestaan en Blanes ingeweest. Daar was helemaal niets te beleven en er zat nog veel dicht. Dat hadden we eigenlijk niet verwacht voor zo'n bekende badplaats. Bij een strandtent was het nog wel gezellig en hebben we wat gedronken. Nog even gekeken of la Veranda er nog was maar die heet nu Mambo Beach en Annie's verjaardag heet nu Papa Locco.

Verslag uit: Spanje, Blanes

Joke en Jan