De 1000 km. gepasseerd - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu De 1000 km. gepasseerd - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Joke en Jan - WaarBenJij.nu

De 1000 km. gepasseerd

Door: Dotters

Blijf op de hoogte en volg Joke en Jan

07 Augustus 2011 | Frankrijk, Cahors

Woensdag 3 augustus.
Afgelopen nacht was er een knetterende onweersbui maar om 5.00 uur zagen we een schitterende sterrenhemel dus we dachten dat zit wel goed. Maar vanmorgen was het zwaar bewolkt en miezerig dus we zijn iets later - om ca. 9.00 uur vertrokken.We hebben zelfs de regenjassen nog aangehad. Het is hier zo mooi dus wel jammer van dat sombere weer. Na 12.00 uur bleef het droog. Koffie gedronken in Bourgeneuf. Er was markt. Hier waren we van plan om te slapen maar toen was het nog maar 12.30 en dat vonden we te vroeg. Nog 20 km. doorgefietst naar Peyrat le Chateau en daar hebben we een heel leuk hotel. Het is basic maar de ligging is werkelijk uniek. (www.lebellerive.net). Vanuit onze slaapkamer hebben we uitzicht over een prachtig meer. Er zit nog een groot terras naast onze kamer met 2 ligstoelen vanwaar we rondom een schitterend uitzicht hebben.
We kwamen vanmiddag in de supermarkt nog een fransman tegen die ons hoorde praten. "Die taal ken ik" zei hij. Bleek dat hij een aantal jaren in Nederland heeft gewoond en daar gewerkt als leraar Frans. Hij had in den Bosch, Eindhoven, Alkmaar en Amsterdam gewoond.
Vanavond nog een eind gelopen langs het meer. Een sprookje. De eigenaar van het hotel is een sympathieke engelsman waar we nog gezellig mee aan de bar hebben zitten kletsen met nog een aantal engelsen die hier in de buurt wonen. Joke heeft op zijn laptop onze webisite weer even bijgewerkt. Toen we net op bed lagen begonnen onze bovenburen een wip te maken. Mens lag te kreunen en te hijgen, niet normaal meer.

Donderdag 4 augustus 2011.
Vanmorgen om 7.30 uur werden we gebeld door Linda dat ze in Estartit zijn aangekomen. Ze hadden het in 16 uur gedaan. Ze zijn meteen met Jordi naar de dokter geweest want hij heeft een oorontsteking.
In totaal vandaag 61 km. gefietst naar Hotel Deshors Fourjanet in Chamboulive. Weer een prachtige dag. Er zaten wel weer een paar stevige klimmen in en Joke is voor het eerst van de fiets gestapt omdat het te steil ging. Vanmiddag nog even bij het zwembad gelegen op een bedje en vanavond heerlijk gegeten in het hotel.

Vrijdag 5 augustus 2011.
Om 8.45 vertrokken. Het was vanmorgen een beetje miezerig maar gaandeweg werd het warmer. Onderweg nog een half uurtje geinternet in een hele grote supermarkt waar ze zelfs de Telegraaf verkochten. In Brive was het even zoeken naar de goeie route maar na een paar keer vragen is dat natuurlijk gelukt. Het werd toch nog een warme dag met een paar beste klimmen en na 65 km. vond Joke het om 15.00 uur wel best. Jan wilde nog wel 17 km. verder naar Souillac maar toch maar een hotel gezocht in Cressenac en dat was weer snel geregeld. We hebben een 5 persoons kamer op zolder. Er staat een trapje in de kamer zodat je uit het raam naar buiten kunt kijken.
Er slapen hier ook mensen uit Bergen op Zoom waarvan de man een paar jaar geleden een fietstocht naar Santiago de Compostella heeft gemaakt. Hij vond het prachtig wat wij deden. Ook nog even gekletst met de vriendelijke ober die wel 2,90 voor een pilsje rekende (de oplichter).

Zaterdag 6 augustus 2011
Om 9.15 vertrokken en het regende een beetje. Onderweg koffie gedronken in Souillac. Daarna nog op camping "les Pins" geweest waar John en Hanneke een paar jaar geleden hebben gekampeerd. We hebben hun nog even een sms gestuurd dat we hier zaten. Inmiddels scheen de zon weer en was het ca. 25 graden. Na 50 km. en weer een paar pittige klimmen op zoek naar een hotel in Gourdon maar in het centrum lukte dat niet. Er is hier een of ander festival dit week-end want overal stonden podia. Het leek wel een beetje Oerol. Vlak buiten het stadje hebben we toch nog een hotel gevonden. Het is heel simpel en niet echt goedkoop maar we zitten nu in het hoogseizoen midden in de Dordogne en we willen een douche!!! We zijn al blij dat we iets hebben gevonden. Vanavond in Gourdon nog even rondgelopen en wat gedronken en lekker gegeten onder een luifel want toen regende het. We hadden het zelfs koud toen we naar het hotel terug fietsten.

Zondag 7 augustus 2011
Om 8.30 vertrokken richting Cahors. Een schitterende wat glooiende route van 46 km. en niet te zwaar. We zijn heel vaak gestopt om foto's te maken. Voor Cahors een heel stuk langs de rivier de Lot gefietst. Daar zijn we over de 1000 km gegaan en we hebben er nu 2/3 van deze geweldige reis opzitten. Om 13.00 uur kwamen we aan in Cahors en daar hebben we onszelf getrakteerd op een halve snipperdag. We haddden heel snel via de plaatselijke VVV een goed hotel gevonden. Na gedoucht te hebben zijn we het stadje ingegaan en daar wat rondgefietst. We hebben van alles bekeken, een terrasje gepakt en wat gegeten. Vanavond was er om 22.00 uur nog een lichtshow met muziek op de Pont le Valentre maar dat viel zo tegen. We zijn na 20 minuten weggegaan. Er was trouwens na 21.30 geen mogelijkheid meer om iets te eten in de buurt en onze fietsen stonden al in de garage. We hebben net in het hotel een zak met koekjes uit de automaat gehaald en die maar opgegeten.

In het hotel stond een oude computer in een bezemkast waarop je kunt internetten dus vanmiddag de site nog maar weer even bijgewerkt.
Het is trouwens heel leuk om al de reacties te lezen van iedereen op onze berichtjes.

Met de lichamelijke conditie gaat het goed. Jan heeft wel een brace om z'n knie en dat functioneerd prima. Hij heeft wel last van z'n kont maar hij gaat door - de Bikkel. Joke heeft geen problemen.

• 07 Augustus 2011 - 20:18

Hetty:

Hoi Joke en Jan,
    Wat gaat het top 1000 km super bikkels zijn jullie!!
    Hier in lwd gaat het weer regen zouden er al onwennig van worden.
    Lachen die hotels je maakt wat mee op zo.n trip.
    Veel succes verder en we volgen jullie.
    Gr Hetty

• 08 Augustus 2011 - 07:13

Wimmy:

Wat zijn jullie een kanjers, zeg, We zijn hier allemaal super trots op jullie. Niet veel die het jullie nadoen. Fijn dat het weertje ook zo meewerkt, niet te heet en niet te veel wind, dus helemaal top. Nog een klein stukje en dan lekker vertroeteld worden in Estartit bij de kids. Nog heel veel plezier en we blijven jullie volgens. Kuzz

• 08 Augustus 2011 - 08:14

Marjan En Camiel:

Ongelooflijk, 1000 km. En ook al zo snel, jullie gaan echt als een speer. Wel lekker zeker even een halve snipperdag!! Hier in Ned blijft het maar regenen, vreselijk!!!! Dus geniet maar lekker van het weer!! kus

• 08 Augustus 2011 - 08:36

Joop En Ina:

Geweldige prestatie

Petje af

• 08 Augustus 2011 - 09:04

John En Hanneke :

Jaja, jammer dat jullie zo snel gaan!! ;) Nee hoor ..geintje, petje af!! Had het anders wel heel gezellig gevonden, nu zitten we inderdaad in het druilige Nederland een weekje vrij te zijn. Heb vanmorgen nog even op de site gekeken van Les Pins, toen wij er waren was de kantine nog niet zo modern, maar een leuke tussenstop zo even. Gelukkig dat het niet te heet is om te fietsen, en laat die regen maar wegblijven tot 's nachts :D. Je mutte Jan zien kontsje maar lekker insmeren met babyzalf!!! :D de pop!!! Succes maar weer verder!! Dikke knuffffffffff

• 08 Augustus 2011 - 09:42

Nineke:

1000 km is 1000.000 meter! hoevaak heb je dan de trappers rondgetrapt????ook wel een miljoen keer denk ik! nou ja, hangt van de versnelling af natuurlijk maar het is in ieder geval een geweldige prestatie en wat fijn dat jullie zo lekker opschieten!!
    Ik ben trots op jullie!!!

P.S., dat hotelletje met de wc tegen de muur......had je niet per ongeluk bij het plaatselijke politieburo een cel geboekt?????

• 08 Augustus 2011 - 13:04

Martha:

Zo héé, 1000 km. fietsen. Een hele prestatie. En basic of niet, de ligging van Peyrat le Chateu is fantastisch en als ik daar een wc naast mijn bed had nam ik dat nog voor lief ook hahaha. Wat een prachtige omgeving daar zeg. Je ziet nog eens iets als je zo trekt. Nog een hele fijne voortzetting!

• 08 Augustus 2011 - 15:24

Jan Herman En Imy:

Hoi Joke en Jan,
    Het is elke keer genieten als jullie weer een verhaal geplaatst hebben.
    Super zeg dat jullie nu al de 1000 km. gehaald hebben.
    Wij wensen jullie nog hele fijne fietsdagen toe en super leuke hotels.
    Gr. JH en Imy

• 08 Augustus 2011 - 15:44

Tineke:

Geweldig, ik doe het jullie niet na. Leuk om jullie verslagen te lezen. Jammer van de foto's, maar ook leuk om een keer te bekijken als jullie weer thuis zijn. Veel succes met de nog af te leggen kilometers. Groetjes Tineke

• 08 Augustus 2011 - 18:00

Diny En Peter:

duizend kilometer wat een afstand we zijn benieuwd naar de foto's (van jullie zitvlees) we hebben even gekeken op die link van dat hotel, nou wij wisten het wel gewoon daar blijven en genieten. Maar jullie kinderen zitten natuurlijk op de uitkijk en die kan je ook niet laten wachten, dus wat kunnen we nog zeggen trap maar lekker door! gr vanuit brrr NL

• 09 Augustus 2011 - 09:24

Gretha:

Wat fijn dat jullie even belde, ik schrok eerst wel even van er is toch niets aan de hand.
    Maar nee hoor gelukkig niet , nee jullie genieten volop en dat is toch ook de bedoeling.
    Maar niet teveel snipperdagen opnemen, want dat gaat tenkoste van de laatste week op de camping.
    Jan en Joke nog veel trapplezier!!!

Tuut Gretha

• 09 Augustus 2011 - 20:14

Naomi En Jordi:

jaaaaaaaaaaa jullie zijn er bijna!! Het is hier super mooi weer en we liggen iedere dag in het zwembad of zijn op het strand. Mama heeft een mooie tent voor jullie geregeld dus nu staan jullie lekker dichtbij ons :)
    nog een paar nachtjes....
    xxx van Naomi en Jordi

• 09 Augustus 2011 - 20:44

Camiel & Marjan:

Bonjour!! Wat leuk om jullie verslag lezen. Zijn jullie ook weer van plan om naar huis te fietsen? Ik hoop Marjan ooit zover te krijgen om samen zo'n vakantie te organiseren :)

Joke, mocht je nog wat ruimte over hebben, zou je dan 2 doosjes rode wijn uit de Cahors voor mij mee willen nemen :)? Jullie foto's zijn super!! Heel veel plezier, groetjes Camiel

• 09 Augustus 2011 - 21:21

Karin & Johannes:

Intussen zijn jullie alweer een stuk verder en is de Spaanse grens bijna bereikt. Heerlijk straks een weekje genieten op Castell de Montgri met een lekker glas Sangria. Kan papa zijn kont volgende week weer even een beetje bijkomen. Ga zo door en geniet van het warme weer, het is hier namelijk nog steeds herfst.

xxx

Verslag uit: Frankrijk, Cahors